Terug naar overzicht

Mobile first

Fashion shopping = mobile shopping

We gaan niet meer online, we zijn online. Waar we ook gaan en staan, we zijn continu online. Of we nu achter onze desktop zitten, laptop of onze smartphone in handen hebben, overal kunnen we het internet op. Dat betekent dat de customer journey steeds digitaler en interactiever wordt. Mobiel is al lang niet meer alleen een oriëntatie- en verkoopkanaal. Het is een integraal deel van de strategie en toekomst van fashionretailers.
Wat moet je doen om in te spelen op de mobile-first indexing en de usability verbetering die een conversie optimalisatie kan betekenen? Met de technische (door)ontwikkelingen van de user experience (UX), features en performance spelen we in op mobile first strategieën.

Focus op mobile development

De fashion e-commerce wijkt sterk van af van de benchmark cijfers rond het aandeel mobiele omzet die gedeeld worden door banken en belangenorganisaties. In een benchmarkonderzoek uitgevoerd door Divide bij 40 webshops met meer dan 3 miljoen euro omzet per jaar, vond gemiddeld 39% van de transacties plaats via een smartphone. Bij Divide worden alle webshops (uiteraard) responsive gebouwd zodat het beeld zich aanpast aan het apparaat dat wordt gebruikt. Het development team wordt altijd enthousiast wanneer er nieuwe ontwikkelingen en A/B-testresultaten beschikbaar zijn. Ze voeren dit graag in de praktijk uit door constant verbeteringen en optimalisaties op het vlak van user experience (UX), features en performance toe te passen.


Gerelateerd



Mobile first



Bekijken
De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down