Terug naar overzicht

Dungelmann Schoenen

100 jaar Dungelmann historie!

De schoenwinkels zoals we die tegenwoordig kennen, bestaan nog niet zo lang. Aan het eind van de vorige eeuw werden schoenen nog met de hand gemaakt. De schoenmaker nam de maten van de voet en maakte een gipsafdruk van de voetzool. Aan de hand van de gipsafdruk, werd een houten leest gemaakt. Hierop werd dan de schoen vervaardigd, welke alleen voor de betreffende klant geschikt was.

  1. Winkelpersoneel sleutel tot succes


    Een webshopzuil biedt de mogelijkheid om consumenten in een plaatselijk winkelfiliaal te bedienen met een uitgebreider en dieper (online webshop) assortiment. De eerste cross channel oplossing van Divide werd in 2008 gepresenteerd. Een decennia later staat nog steeds vast dat winkelpersoneel een leidende rol heeft in het potentiële succes, de technologie is slechts ondersteunend.

    Instore webshop
    Via de webshop zuil kunnen producten en maten worden bestelt welke niet fysiek aanwezig zijn in een Dungelmann filiaal maar wel binnen de organisatie of de leverancier via Stockbase. Door middel van Divide.Connect wordt de weborder doorgezet naar de fysieke winkelkassa. De webshop van Dungelmann is geoptimaliseerd voor de fysieke winkelvloer. De 'voorkant' van de webshop is aangepast om winkelmedewerkers optimaal te ondersteunen in het gebruik en de kortste zoektocht naar de juiste schoenen.

  2. Mobile first | van KPI naar resultaat


    Mariska van de Burg, webshop manager van Dungelmann Schoenen. ' De customer journey wordt steeds digitaler en interactiever. Mobiel is al lang niet meer alleen een oriëntatie- en verkoopkanaal, maar een integraal deel van de strategie en toekomst van Dungelmann Schoenen. Door de webshop presentatie op smartphones maandelijks te analyseren en op basis van statistieken gericht te optimaliseren op gebied van usability en performance zien we significante conversie ontwikkeling.


De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down