Terug

Blog

Optimaliseren van de ontvangstbeleving

In de wereld van omnichannel fashion retail draait het in toenemende mate om gemak, betrouwbaarheid en inzicht in logistieke- en afleverprestaties. De perfecte mix bieden tussen online en offline shoppen brengt uitdagingen en logistieke handelingen met zich mee. Een voorbeeld is de optie om online te shoppen en de bestelling in een fysieke winkel op te halen. Een populaire keuze onder consumenten zo blijkt uit benchmark onderzoek onder 25 fashion retailers door Divide. Over een periode van 6 maanden kiest gemiddeld 15% van de consumenten de online bestelde en betaalde artikelen in een fysieke winkel af te halen.

Logistieke betrouwbaarheid en prestaties spelen een steeds belangrijkere rol bij het vergroten van de conversie en klanttevredenheid. Het aantal interne handelingen en communicatiestromen binnen fashion retailbedrijven om een online bestelling in een fysieke winkel af te leveren wordt als complex ervaren.

Doel is om de consument beter te informeren en exact te laten weten vanaf wanneer het pakket bij het filiaal opgehaald kan worden. Daarnaast hebben winkelmedewerkers in de winkels behoefte aan inzicht hoeveel consumenten er voor gekozen hebben een bestelling te willen afhalen in hun winkel en wat de status is per bestelling.

Automatisering staat centraal om de interne retailorganisatie te ontlasten en de consument zo goed mogelijk te informeren.

Hoe krijgen medewerkers inzicht?
De Digitale Sales Assistent (DSA) en .NOW 4.21 update is vereist om de Afhaalnotificatie technisch te implementeren. Met de DSA heeft elke medewerker binnen het eigen domein (www.naamwebshop.nl) een inlog mogelijkheid, welke is beveiligd met een account (incl. gebruikersrechten) en pincode combinatie. 

Overzicht in een oogopslag
De medewerker met gebruiksrechten om webbestellingen af te handelen ziet een lijst met bestellingen bedoelt voor het betreffende filiaal. Het overzicht toont de openstaande (onderweg / ontvangen) en de verwerkte bestellingen (opgehaald):

• Bestelnummer/ Verzendnummer
• Persoonsgegevens
 •Status;
   o Onderweg (= status verzonden)
   o Ontvangen
   o Opgehaald

Praktijkvoorbeeld pilotcase;


Vanuit het menu kan er inzicht worden verkregen in de Openstaande, Ontvangen en Verwerkte bestellingen. Screenshot praktijkvoorbeeld openstaande bestellingen; 

Meer informatie over de afhaalnotificatie oplossing en Digitale Sales Assistent? Vraag een demo aan

De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down

Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u hiermee akkoord bent. cookiebeleid.