Terug

E-mailmarketing

Loyale klanten en een optimale klantbeleving over de verschillende fysieke en online kanalen heen realiseren. Het ultieme doel waar e-mailmarketing zich als spin in web heeft bewezen om klantloyaliteit op te bouwen, aan te zetten tot (trans)actie en onder de aandacht te blijven. Consumenten hebben door het gebruik van smartphones continu toegang tot hun inbox. De voordelen zoals de relatief lage kosten, de mogelijkheid om klanten direct aan te spreken en de meetbaarheid vormen door de laagdrempeligheid ook een bedreiging.


Kansen!  
Marktonderzoek van Divide onder twaalf fashion retailers* toont aan dat e-mail een grote rol speelt binnen de marketingkanalen. Gemiddeld is meer dan 19% van de opbrengsten en meer dan 26% van de online traffic is uit Google Analytics te meten. Hierbij zijn de indirecte invloeden van het effect van e-mailcampagnes in de fysieke winkels niet meegerekend.

*Retailers met fysieke winkels en meer dan 2 miljoen online omzet over de periode van 1 jaar.

De kortste route naar de juiste boodschap op het juiste moment 
Wat belangrijk is bij het versturen van een e-mail is de juiste tone of voice, het moment, relevantie van de content en dat campagne naar een goed gesegmenteerde database wordt verzonden. Het centraal stellen van de consument over de verschillende kanalen heen brengt veranderingen en uitdagingen met zich mee. Een stapsgewijze opbouw en inzet naar geautomatiseerde en gepersonaliseerde e-mailcampagnes is mogelijk en haalbaar. Daarom helpen wij retailers bij de inrichting en koppeling van de big data omgeving en via e-mailmarketing de klantcontacten te optimaliseren.

De weg naar een omnichannel organisatie 2017 – 2020
E-mail kan binnen de fashion retail nog beter worden ingezet en zal een nog belangrijkere plaats innemen in de marketingmix. Door het gebruik van meerdere en overkoepelende kanalen binnen fysiek en online is een omnichannel aanpak en architectuur gewenst. De techniek maakt het mogelijk om een groot deel van de klantcommunicatie optimaal en geautomatiseerd in te richten is. Laten we samen bekijken waar we staan, welke uitdagingen we tegenkomen en het belangrijkste, hoe we meer succes met e-mailmarketing kunnen behalen.


Hoe helpen we je

E-mailmarketing moet juridisch, technisch, organisatorisch en communicatief op elkaar aansluiten. Op basis van de nul-meeting (inventarisatiefase) worden technische en commerciële verwachtingen realistisch doorvertaald naar doelstellingen, targets en KPI’s. Kennisdeling staat centraal. Na de scan heb je inzicht in de technische, commerciële en administratieve activiteiten én kansen rond e-mailmarketing.

Starten met e-mailmarketing? Vraag de inventarisatie scan aan bij sander.goedhart [@] divide.nl
De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down