Terug

Blog

Hillenbach Mode stapt over op omnichannel door keuze voor de combinatie Prohandel en Divide

Met de webshop van het Duitse Modeladen Hillenbach werpt de samenwerking tussen Prohandel en Divide haar eerste vruchten af. Door de kennis van Divide in het Nederlandse omnichannel-landschap, is de samenwerking tussen Prohandel en de Nederlandse e-commerce specialist de perfecte combinatie om Duitse fashion retailers te voorzien van een naadloos geïntegreerde omnichannel omgeving.

Eerste Duitse fashion retailer met uitgebreide omnichannel strategie

Hillenbach is met haar webshop www.tara-m.de de eerste Duitse fashion retailer die, naast een uitgebreide interface tussen Prohandel en het e-commerceplatform van Divide, een connectie maakt met de big data omgeving van tritonX. Hiermee leggen ze de basis voor hun uitgebreide omnichannel strategie, waarin klantloyalty over online en offline kanalen heen als één van de onderscheidende factoren wordt gekenmerkt.

De samenwerking met Prohandel zorgt ervoor dat Divide haar propositie in Duitsland versterkt. Dennis van Pijkeren, Accountmanager Divide: “Met Hillenbach hebben we de eerste stappen gezet op de Duitse markt. Samen met Prohandel en Mike Hillenbach als ambassadeur van de integratie, gaan we er nu voor zorgen dat Duitse fashion retailers kiezen voor een omnichannel omgeving. Wij bieden een unieke omnichannel oplossing om bij meer retailers te implementeren.” 

Amazon

Naast de fysieke winkels en de webshop, zijn de artikelen van Hillenbach ook verkrijgbaar via externe partijen. Door middel van een koppeling met Channable (datafeed management) biedt de Duitse fashion retailer haar kleding ook aan op externe platformen, waaronder Amazon.

Met de vernieuwde automatiseringen heeft Hillenbach een sterke basis gelegd voor omnichannel ondernemen. Binnen enkele weken is de koppeling met tritonX afgerond, waarmee ze de volgende stap zetten en echt kunnen spreken van een omnichannelorganisatie.
De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down