Terug

Blog

Content is Queen bij BeOne

Een groot verschil tussen een webshop en een fysieke winkel is het bekijken en oordelen van een product. Met productfotografie en een gedetailleerde productomschrijving kan je je als webshop differentiëren. Bij BeOne gaan ze nog een stap verder. Naast meerdere productfoto’s, rijke artikelomschrijvingen (inclusief componenten t.b.v. datafeed | Google Shopping) en een 'Shop the look' presentatie wordt ook een deel van de collectie met productvideo’s gepresenteerd.

Als een foto al meer zegt dan duizend woorden, wat zegt een video dan?

BeOne verkoopt als multibrand-retailer een breed assortiment van merken en productcategorieën. Lees hoe BeOne succesvol omgaat met haar contentpresentatie en deze ook omnichannel meetbaar kan maken. 

BeOne Lookbook - Shop the Look

De webshop van BeOne is rijk gevuld met artikelinformatie. Waardevolle informatie waar Google ook erg blij mee is. Alleen gebruik van productfoto’s is niet meer voldoende om een bezoeker te inspireren. Webshop bezoekers willen zien hoe kleding eruit ziet als het gedragen wordt. Ook hier speelt BeOne op in door middel van de shop the look module, zo kunnen setpagina's gemakkelijk en snel worden samengesteld.

Praktijkvoorbeeld Shop the Look (module)

Productvideo's

Naast het lookbook maakt BeOne gebruik van productvideo’s. Korte video’s waarin modellen de kleding presenteren. Het plaatsen van een video binnen het platform van Divide is super eenvoudig.


In drie stappen je video geplaatst in .NOW

Wil jij ook productvideo's toevoegen in jouw webshop? Een video plaatsen in .NOW heb je in drie stappen gedaan. 

Stap 1: Op de artikelkaart in .NOW kun je onder de tab Media de Vimeo of YouTube ID toevoegen. Zie onderstaand Vimeo uitgelicht;

Stap 2: Vervolgens selecteer je de bron (videoplatform);


Stap 3: En als laatste selecteer het gewenste artikel en kleur zodat de video kan worden gekoppeld aan het juiste artikel. 

Het effect meten, online -en offline

Ook BeOne maakt gebruik van de Big Data omgeving van tritonX. Via tritonX kan de contentmedewerker zelf vanuit de big data omgeving doelgroepsegmenten, selecties en marketingcampagnes beheren en koppelen naar bijvoorbeeld het e-mailmarketing systeem. De kracht van deze oplossing is het gemak waarmee segmenten en selecties te maken zijn en automatisch up-to-date blijven. Content kan heel gericht worden afgestemd op de (potentiële) doelgroep.

Ook het daadwerkelijke resultaat van een nieuwsbrief is te meten. Niet alleen online maar ook de offline winkel resultaten worden inzichtelijk gemaakt. Het selectiebestand is namelijk ook gekoppeld aan het persoonsgebonden spaarprogramma van BeOne. Er kan hierdoor direct een relatie worden gelegd tussen het ontvangen van een nieuwsbriefcampagne en het doen van een aankoop in een fysieke winkel van BeOne of in de webshop.

Datagedreven

De tijd en energie die wordt gestoken in de contentpresentatie kan terug worden 'gerekend' in het resultaat over de kanalen heen, online én fysiek! Ook meer inzicht in het omnichannelresultaat van jouw marketingacties? Of hoe content kan worden gepresenteerd, gecombineerd en gemeten over de kanalen heen? Neem contact op met Divide

De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down