Terug

Blog

Persoonlijke voordelen, fysiek en online

Persoonlijke voordelen op klant(groep)niveau inzetten waarmee je leuke extra's kunt toepassen, fysiek in de winkel(s) en online!

Klanten op het juiste moment het gevoel geven dat ze gewaardeerd worden. Ze verrassen. Vaak een kleinigheidje. Maar omdat het onverwacht is, wordt zoiets heel goed ontvangen. Dat is de nieuwe manier van loyalty. Gebaseerd op presentjes en privileges.
De Personal Pricing functionaliteit van Divide en Customer Data Platform tritonX, in technische samenwerking met ERP (omnichannel architectuur), biedt de mogelijkheid om specifieke klanten of klantgroepen automatisch een aangepast prijsbeleid te bieden. Het is hiermee mogelijk om bijvoorbeeld 'alles' van een bepaalde categorie of collectie een aangepaste prijs te geven op klantloyalty niveau waarbij de voorwaarden in de fysieke winkel(s) (winkelkassa) en online (webshopkassa) gelijk zijn.
Praktijkvoorbeeld online van Personal Pricing, persoonsgebonden prijzen op basis loyalty status;



Persoonlijke Coupons
De mogelijkheden om dit commercieel door te vertalen zijn eindeloos en te koppelen aan klanten(groepen). Denk hierbij bijvoorbeeld aan een 10% korting op de voetbalschoenencollectie voor alle leden van de lokale voetbalclub. In combinatie met coupons kunnen persoonlijke voordelen worden doorvertaald naar specifiekere privileges. Een praktijkvoorbeeld hiervan is na aankoop van een kostuum het beschikbaar stellen van een coupon om je kostuum kosteloos te laten stomen.



Op de fysieke winkelkassa is deze waarde óók bekend welke resulteert in een 'nul' bedrag of korting!


Via het Customer Data Platform kunnen deze actie's geautomatiseerd worden ingezet, gekoppeld aan het e-mailmarketingsysteem (Copernica). E-mailcampagnes worden automatisch getriggerd wat zorgt voor een automatische opvolging. Dus geen handmatige handelingen. Het resultaat van dergelijke acties kan worden gevolg en gemeten. Hoeveel klanten hebben de actie ontvangen (e-mail) en hoeveel klanten hebben geconverteerd (in de winkel of in de webshop). De vraag of dergelijke acties leiden tot verhoogde klantenbinding en herhaalbezoeken (aankopen) kan direct worden beantwoord!

Meer weten over de inzet van persoonlijke omnichannel privileges waar het succes meetbaar is? Neem contact met ons op!
De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down

Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u hiermee akkoord bent. cookiebeleid.