Terug

Blog

Loyalty als strategie in plaats van een programma

De boodschap ‘hou vol’ is nog steeds van kracht. Daarmee roept de overheid mensen op om zich te blijven houden aan de maatregelen om de verspreiding van het virus tegen te gaan. Het gedrag van mensen speelt dus een belangrijke rol in de bestrijding van het coronavirus. Tegelijkertijd is de impact van de maatregelen op het dagelijks leven van mensen groot. Daarbij komt logischerwijs ook meer online shoppen bij kijken. Dit gaat niet alleen op voor basisbenodigdheden, maar ook voor online shopping en virtuele ervaringen zoals films en online fitnessklassen.

Marktonderzoek Mastercard
Marktonderzoek in opdracht van Mastercard en uitgevoerd door Fly Research (periode 4 tot 11 mei) onder duizend Nederlandse respondenten stelt vast dat meer dan de helft van de online shoppers (52%) aangeeft loyaal te blijven aan de webshops van hun favoriete winkels. Van de ondervraagden blijkt 38 procent vaker online te shoppen en zes op de tien (59%) geven aan dat de term ‘windowshoppers’ nog steeds relevant voor hen blijft als het gaat om het maken van onlinewensenlijstjes zonder alles daadwerkelijk te kopen. Ook hier blijken de uitgangspunten van omnichannel een winnende combinatie. Loyalty speelt daarin een belangrijke rol als volwaardig programma met spelregels of klanten te verrassen. Vaak een kleinigheidje. Maar omdat het onverwacht is, wordt zoiets goed ontvangen. Gebaseerd op presentjes en privileges.

Zouden retailers loyalty daarom moeten omarmen als een strategie in plaats van een programma?
Antwoord op deze vraag vind je in de webinar van loyalty 3.0, door Freek van Lieshout van tritonX;



Loyalty 3.0 maakt het mogelijk om klanten, fans, en ambassadeurs op een passende en unieke manier te belonen voor speciale activiteiten, aankopen en gedrag met exclusieve rewards en om het nog spannender te maken kun je er gamificatie elementen aan toe te voegen. Nieuwsgierig en enthousiast geworden na het bekijken van de webinar om meer te weten te komen over loyalty 3.0 en hoe het e-commerce platform van Divide gekoppeld met Customer Data Platform tritonX daarbij kan ondersteunen? Neem dan contact met ons op!

De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down

Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u hiermee akkoord bent. cookiebeleid.