Terug

Blog

Divide sluit unieke samenwerking met Shoeby

Begin dit jaar is er een unieke samenwerking gesloten tussen Shoeby, ACA Fashion Retail en Divide. ACA is al sinds jaar en dag leverancier van ERP en POS bij Shoeby. Deze klassieke samenwerking tussen leverancier en klant wordt doorbroken door een co-creatie strategie. Met als doel om de traditionele IT-aanpak te doorbreken en daarmee innovatie en digitalisering verder te stimuleren.

Aan de basis van de samenwerking ligt de uitrol van de nieuwe POS oplossing LIV’ van ACA. Deze 100% cloudbased kassa geeft Shoeby de mogelijkheid om eigen applicaties te ontsluiten. Daarnaast is het mogelijk om mobiele afrekenpunten in te richten en meer hardware onafhankelijk te kunnen werken. 
 
Tevens wordt het Omnichannel Integration Platform van Divide ingezet om op basis daarvan gezamenlijk webapplicaties te creëren die tal van omnichannel retailprocessen digitaliseren. Waarbij ze gelijk naadloos aansluiten op o.a. ERP, POS, loyalty en e-commerce functionaliteiten die in de architectuur worden ingezet. 
 
Uniek
Shoeby brengt naast haar retail ervaring ook een eigen development team in om samen met ACA en Divide aan deze nieuwe toepassingen te bouwen (co-creatie). Dit samengestelde (dedicated) team werkt op basis van een Agile development proces aan de genoemde webapplicaties. 

Stephan Bliek, commercieel directeur bij Divide en ACA, betitel deze samenwerkingsvorm als uniek! ‘’Shoeby heb ik leren kennen als een retailer met een hele duidelijke visie en strategie maar bovenal ambitie om versnelt te digitaliseren. Zowel front-office als back-office’’. 

De output in de vorm van webapplicaties worden generiek toepasbaar en daarmee creëren we gelijk een bredere afzetmarkt binnen de klantengroep van ACA en Divide. Daardoor kunnen ook andere klanten profiteren van de innovaties en borgen we gelijk het rendement van de ontwikkeling. Na oplevering verzorgen ACA en Divide de klant specifieke implementatie en ondersteuning (support). 

Mitch van Deursen – CEO Shoeby
“We zijn klaar met het kopen van logge IT pakketten en traditionele slechte IT service. We willen snelheid en flexibiliteit tegen een zo goed mogelijk prijs. Met daarbij de mogelijkheid om ook nog aan te passen aan ieders eigen organisatie/ klantcommunity”. 
 
Dit artikel is de eerste uit een reeks. We zullen de komende maanden jullie verder informeren over de ins en outs van de samenwerking. Meer weten of aanhaken op deze innovaties? Neem contact met ons op.

De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down

Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u hiermee akkoord bent. cookiebeleid.