Terug

Blog

Het perfecte maatadvies met sizing partner Faslet

Je webshop de ultieme optimalisatie geven die het nodig heeft. Een meerwaarde voor zowel de retailer als de online-consument én het milieu. Het aantal retouren van je webshop laten slinken is nu mogelijk met de Size Me Up widget van Faslet.

De widget toont een indrukwekkende conversiestijging van tientallen procenten aan. Cijfers die an sich een online-retailer al moeten prikkelen om meer over Size Me Up te willen weten. Naast de toonaangevende conversiecijfers, merk je ook dat maat- en pasvorm gerelateerde retourzendingen aanzienlijk worden verminderd. Uit de resultaten blijkt dat er tot wel 40% minder maat-gerelateerde retourzendingen zijn. Maar wat betekenen deze cijfers nu?

De gemiddelde kosten per retourzending kosten in Nederland zo’n €12,50.(bron: NOS) Veel online-retailers bieden gratis retourzending aan als vorm van service. Maar op deze manier stapelen het aantal retouren zich al sneller op. Naast het feit dat dit een kostenpost is waar online-retailers op kunnen besparen, vermindert een daling in retouren ook je CO2 uitstoot. Meer verkopen, minder retourzendingen en minder behoefte aan klantenservice. Niet alleen meer voordelen voor je webshop, maar ook de relatie met de klanten wordt bevorderd. Bij het ontvangen van de perfecte maat- en pasvorm, zorg je ervoor dat klanttevredenheid en -loyaliteit positief worden gestimuleerd en wordt je brand naar een hoger niveau getild.

Widget als deze zijn eenvoudig te integreren door partners als Divide. Binnen de kortste keren is de widget op je e-commerce websites geplaatst, net zoals werd gedaan bij partner en multibrandstore The Stone. Geen technische kennis vereist. Natuurlijk zijn de technische experts van Faslet en Divide wel altijd aanwezig om te helpen met de eerste installatie en om eventuele vragen te beantwoorden. De widget kan volledig gepersonaliseerd worden aan de huisstijl, zodat deze perfect past op de website.

Last but not least wordt er tijdens het gebruik van de widget anonieme interactie data en klantinformatie verzamelt, waardoor je waardevolle inzichten krijgt die je kunt toepassen op toekomstige merkstrategie. De analytische rapporten verkrijg je via Faslet's Size & Data Platform, het dashboard met alle data over jouw merk. Het aanpassen van je kledinglijn en/of merkstrategie in lijn met deze resultaten kan een enorme impact hebben op de toekomst van je merk.
De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down

Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u hiermee akkoord bent. cookiebeleid.