Terug

Blog

Self-service klanteninvoer

Er is binnen de fashionretail duidelijk de behoefte ontstaan om de klanten beter in kaart te brengen, clicks en bricks te combineren, online en offline klantloyalty toe te passen en de klant zelf meer in controle te laten komen. Laagdrempelige en klantvriendelijke invoer en actualisatie en verrijking van bestaande klantdata is waardevol. Het is een van de (integratie)voordelen van het fysieke retailmodel met de technologische mogelijkheden rond big-data.

Self-service klanteninvoer | profiteer van juiste klantdata en stop handmatige invoer(fouten)

Het afrekenmoment aan de fysieke winkelkassa biedt de klant tijd zijn of haar gegevens zoals NAW, e-mailadres en geboortedatum op foutieve, ontbrekende of onbekende data te actualiseren. Door de invoer te digitaliseren in plaats van een invulkaartje te gebruiken wordt er (op het hoofdkantoor) tijd bespaard en worden invoerfouten geminimaliseerd. Via een tweede kassascherm / tablet(zuil) kan de klant haar gegevens aanvullen, actualiseren of zich aanmelden.

Praktijkvoorbeeld digitale klanteninvoer en verrijking in de winkel

Aanvullen van ontbrekende gegevens en controleren van bestaande gegevens

Nieuwe klanten
Een nieuwe klant geeft aan de kassa op het 2e kassascherm bijvoorbeeld een geslacht, naam en e-mailadres in. Een eerste aankoop kan direct worden gekoppeld aan een nieuw klantnummer. De nieuwe klant ontvangt een (welkomst)e-mail waar een link in kan worden opgenomen naar de webshop. Via de link komt de klant direct op de accountpagina (mijn account) van de webshop waar een wachtwoord kan worden gekozen. De nieuwe klant is aangemeld en direct bekend, fysiek én online.

Bestaande klanten
Het verrijken en synchroniseren van klantdata binnen 1 centrale omgeving resulteert in betere optimalisatiemogelijkheden door klantprofilering en segmentatie. Het verbetert de communicatie en verhoogt daardoor de klantbetrokkenheid en loyaliteit (omzet).

Naadloze communicatie tussen kassa en backoffice
Verrijkte en geactualiseerde data wordt centraal binnen ERP ontsloten. Met deze actuele en extra gegevens in uw database kunt u uw boodschap beter afstemmen op het profiel van de klant en bereiken marketingacties sneller hun doel(groep)!

Wilt u meer weten over de mogelijkheden van Self-service klanteninvoer voor uw bedrijf, neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden.

De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down

Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u hiermee akkoord bent. cookiebeleid.