Terug

Blog

Webshop manager meeting social commerce platform voor fashion

FRENDZ is het nieuwe social commerce platform voor fashion. Modeliefhebbers bepalen zelf wat er te zien en te koop is op de FRENDZ app. Alles wat op FRENDZ te zien is, zal ook met een klik & bestelbaar zijn. Kom op vrijdag 9 juni naar de webshop manager meeting waar alles wordt verteld over FRENDZ!

FRENDZ zet de krachten van social aan het werk in de modebranche. Consumenten maken  zelf content en komen daarmee volledig aan het stuur te zitten. 

Hoe het werkt? Met de FRENDZ app kunnen gebruikers maar ook leveranciers zelf o.a collecties en moodboards maken en laten zien. De app heeft alles om mode-inspiratie te ontdekken en te delen. Sharen, liken, volgers verzamelen; alles wat social leuk maakt. Maar de app heeft nog één belangrijke extra: wat er te zien is, is ook direct te bestellen. Het is – na de webshops en de platforms - de derde generatie e-commerce, met nadruk op social. Dit is ook de richting waarin grote partijen als Instagram en Pinterest zich ontwikkelen. Het platform wordt nu reeds ondersteund door belangrijke influencers, retailers en merken. 

FRENDZ heeft de potentie om uit te groeien tot een belangrijk distributiekanaal, omdat (bijna) alles wat gebruikers zichtbaar maken op FRENDZ ook direct bestelbaar is. Door de gezamenlijke samenwerking met Channable kan het collectie aanbod door middel van de datafeed worden bepaald.

Het FRENDZ model in het kort:

-Als retailer bied je via een Channable (datafeed) geautomatiseerd producten aan via het FRENDZ-platform
-Je geeft gebruikers toestemming om met jouw producten ook zelf collecties en moodboards te maken.  
-Je bent als retailer zelf de verkopende partij
-FRENDZ rekent een vergoeding van 10% op de netto verkoop (dus na aftrek van de retouren) en €1,- per transactie
-Partners houden zich aan relevante wet –en regelgeving voor het beschermen van de persoonsgegevens van klanten

Verwerking van financiële en logistieke handelingen vinden plaats binnen de backoffice (ERP) van een retailorganisatie met fysieke winkels. Divide, FRENDZ en Channable werken gezamenlijk aan een orderservice waar FRENDS orders geautomatiseerd kunnen worden afgehandeld. Een toepassing welke Divide en Channable met succes inzetten voor platformen zoals Bol.com, Beslist en ToBeDressed. 


Kom op vrijdag 9 juni naar de webshop manager meeting in Amsterdam @HQ FRENDZ! 
Meld je aan bij Sander voor de uitnodiging van vrijdag 9 juni @FRENDZ HQ 


De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down