Terug

Blog

Cross channel retail met Winstore en Divide

Haantje is sinds 1983 een begrip voor de modebewuste Westlander. Vanaf 2012 is het Haantje online actief en heeft zich ontwikkeld naar een retailer met een winkel en een webshop binnen een cross channel retail-architectuur. Door weborders af te kunnen rekenen aan de fysieke winkelkassa, loyalty offline en online te integreren en verdieping en verbreding van assortiment toe te passen via Stockbase speelt het Haantje in op de digitalisering van de customer journey.

De integratie van de ‘online’ webshop en de ‘offline’ fysieke winkel kanalen biedt nieuwe kansen, mits de kanalen op elkaar worden afgestemd. De koppeling tussen het e-commerce platform van Divide met winkel automatiseringssysteem Winstore biedt vergaande integratie mogelijkheden tussen winkel en webshop. Haantje uit Naaldwijk heeft de modulaire opbouw van Winstore verder uitgebreid om een optimale synergie te creëren tussen webshop en winkel.  

Webshop zuil

Verdieping en verbreding van assortiment resulteert in conversieverhoging. Leveranciers zoals Rehab, Catwalk Junkie, Goosecraft, en Kultivate stellen via Stockbase hun vrije voorraad beschikbaar. Meer diepgang en long-tail wordt daarmee toegevoegd wat zichtbaar resulteert in meer verkoop. Zowel online als op de fysieke winkelvloer. Arno Vogelaar van het Haantje 'Door de webshop (zuil) te integreren op de winkelvloer hebben we voor ons personeel een extra verkoop- en serivcetool gecreëerd om onze klanten te kunnen bedienen met een uitgebreider en dieper (web)assortiment. Via Stockbase hebben we meer dan 8 merken ontsloten, dit (online) aanbod kan direct worden omgezet in een verkoop'. 


Weborders afrekenen aan de kassa

Divide.Connect voegt de betaaloptie ‘afrekenen aan kassa’ toe aan het check-out proces van de webshop. De webshop zal alleen in de fysieke winkel in Naaldwijk van het Haantje deze extra betaaloptie aanbieden. Zodra winkelpersoneel via de webshop in de winkel een bestelling via ‘afrekenen op de kassa’ plaatst verwijst de bedankpagina naar de fysieke winkelkassa. Via de fysieke winkelkassa kunnen bestellingen direct worden opgeroepen en worden afgerekend. 



Cross channel loyalty
De retailsector bevindt zich in een situatie waarin digitale kanalen aan de bestaande kanalen moeten worden toegevoegd. De grens tussen de traditionele en online retail zal nog meer vervagen. De meerwaarde door het loyaliteit(spaar)programma over de online en offline kanalen te integreren is dan ook groot. Klanten van het Haantje ontvangen zowel spaartegoed over hun offline aankopen als over hun online bestellingen. De gespaarde punten kunnen ook online via de webshop worden verzilverd. 

Een dag meewerken bij het Haantje | video

TV-programma On the Job gaat langs bij het Haantje in Naaldwijk. Vanaf 2 min. 13 sec. worden de dagelijkse werkzaamheden van de webshop uitgelicht. 


De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down

Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u hiermee akkoord bent. cookiebeleid.