Terug

Blog

Multishop is multi inzetbaar

Vanuit één e-commerceplatform verschillende groeistrategieën toepassen? Via de multishop omgeving kan er onder andere invulling worden gegeven aan een buitenland (domein)strategie, een niche webshop (domein)strategie en verkoop via platformen.

Multishop | Verkoop via platformen

Via platformen zoals Bol.com, Amazon, Beslist en ToBeDressed kun je een groot publiek bereiken. Verkopen via platformen vragen om variabele inrichtingsmogelijkheden en automatisering om efficiënt bestellingen te kunnen verwerken. Door zelf invulling te geven welke voorraad(filialen) er worden gekoppeld, afwijkende verkoopprijzen te hanteren om voldoende marge aan te houden en ERP aan te sluiten rond de financiële en logistieke verwerking kan je gericht omloopsnelheid realiseren. Met als doel het genereren van winst in plaats van omzet. Aansluiting van collectie met platformen zoals Bol.com, Beslist en Miinto wordt gerealiseerd in samenwerking met datafeed partner Channable. 

Multishop | Buitenlandstrategie

Volgens onderzoek van ABN Amro groeit de wereldwijde onlinemarkt tot 2020 met gemiddeld 12 procent per jaar harder dan het fysieke kanaal, ook al blijft fysiek het belangrijkste afzetkanaal. Groeipotentieel ligt de komende jaren vooral over de grens. Voor Nederlandse retailers is de Belgische markt interessant en vaak een eerste stap vanwege de locatie en de taal. De markt van Vlaanderen en Brussel bestaat uit 7.652.527 inwoners. De multishop inrichting is uit te rollen naar meerdere (extra) landen en functioneel in doorontwikkeling gelijk. Een gespecialiseerde invulling op gebied van onder andere online marketing (SEO / SEA), lokale betaalmogelijkheden en BTW afhandeling in verband Europese wetgeving is mogelijk om ook succesvol in het buitenland te zijn.

Mutlishop | gespecialiseerd aanbod (nichemarkt)

Een van de voordelen van een nichewebshop is de mogelijkheid om het productaanbod met content en look-and-feel af te stemmen op de (niche)doelgroep. Voer je als retailer verschillende domeinnamen of fysieke winkels met afwijkende (bedrijfs)namen dan biedt de multishop inrichtingsmogelijkheden kansen. Het opbouwen van de marketingstrategie en branding als het voeren van SEO en SEA beleid kost tijd en focus maar biedt kansen om een niche doelgroep aan te spreken. 


Divide.NOW is ontwikkeld op het .NET framework van Microsoft. Het internationale framework is schaalbaar en koppelbaar binnen een groter IT-landschap waar omnichannel en een service georiënteerde architectuur centraal staat. Divide heeft de IT-architectuur van .NET met modules, functionaliteiten en koppelingen volledig afgestemd op de fashion (e)commerce branche.


De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down

Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u hiermee akkoord bent. cookiebeleid.