Terug

Blog

Maak kennis met Trudy Olierook, de vrolijke stem van Divide.

Ze is pas net begonnen, maar maakt nu al indruk met haar energie, dierenliefde en talent voor het juiste gesprek op het juiste moment. Trudy Olierook (23) is het nieuwe gezicht in business development bij Divide – en dat mag iedereen weten.

Tijdens Emerce E-commerce Live op woensdag 4 juni sprak ik met Trudy Olierook, kersvers Business Development Specialist bij Divide. Ze had net een kop koffie gehaald, haar telefoon stond op stil, en terwijl we tussen AI-presentaties en netwerksessies zaten, vertelde ze vol enthousiasme over haar werk, haar hond Simon, en haar liefde voor Marokkaanse marmita.

Trudy, je werkt pas net bij Divide – hoe bevalt het na een maand? “Supergoed! Maar ook druk. Er komt veel op je af als je helemaal nieuw bent in de branche. Ik kom uit de sales en marketing, maar e-commerce is nieuw voor mij. Dus ik leer elke dag.”

En de sfeer? “Heel relaxed. Het voelt totaal niet hiërarchisch. Natuurlijk ben je in dienst, maar zo voelt het niet. Iedereen is open, je krijgt veel vrijheid, en ideeën worden echt gewaardeerd. Dat maakt het werken hier zó fijn.”

Wat viel je meteen op? “Hoeveel er nog te winnen valt met AI. Ik gebruik AI zelf al best veel, en tijdens Emerce is het AI wat de klok slaat. Hier ligt ook een kans voor Divide om onze toegevoegde waarde in AI tooling en processen meer op de voorgrond te zetten. Dat is ook meteen iets waar ik waarde kan toevoegen.”

Oké, maar even terug naar je functie: wat doe je precies bij Divide? “Ik richt me op new business. Dus: nieuwe klanten aantrekken, gesprekken aangaan, contactmomenten plannen. Eerst ligt de focus op sales, maar op termijn neem ik ook de marketing op me. Het doel is: nieuwe klanten aantrekken én bestaande relaties verdiepen.”

Hoe ziet jouw werkdag eruit? “Veel bellen! Maar ik begin rustig met mijn mails checken. Daarna blok ik tijden waarin ik prospects bel, vaak van 10 tot 12 en dan weer vanaf 13 uur. Tussendoor heb ik meetings, maar ik probeer ook dagen zonder meetings te plannen – dan kan ik me volledig richten op acquisitie.”
 
Wat neem je mee aan ervaring? “Veel. Ik werkte eerder bij een acquisitiekantoor en heb ook een tijdje zelfstandig gewerkt. Daar leerde ik omgaan met álle soorten mensen – van tuinders tot advocaten. Je leert snel schakelen en aanvoelen waar de opening zit. En dat is nu mijn kracht.”
 
Waar zit jouw meerwaarde voor klanten? “In aanvoelen. Weten wanneer je moet doorzetten, en wanneer je beter even bij iemand terug moet komen. Als iemand oprecht ‘nee’ zegt, duw ik niet door. Maar ik onthoud het wel, en probeer het later nog eens. Het draait om timing – en respect.”
 
Wat kunnen klanten verwachten als ze met jou samenwerken? “Ik ben direct, betrouwbaar en consequent. Zeg ik dat ik dinsdagochtend om 10 uur bel? Dan bel ik ook om 10 uur. Ik ben niet van de loze beloftes. En ik ben altijd op zoek naar de klik – als het niet nu werkt, dan misschien later. Ik voer graag een goed gesprek over wat een webshop voor je kan betekenen! Dus hierbij een oproepje; wil je na het lezen van dit interview dat ik jou bel? Laat het vooral weten. Ik maak graag een afspraak en beloof je hierbij dat ik een taart meeneem. Zelfgebakken.”
 
Taart?! “Ja! Ik hou van koken en bakken. Dus als iemand na een telefoongesprek met mij een afspraak wil maken, dan bak ik wat lekkers. Dat heb ik bij deze beloofd.”
 
Je hebt het al een paar keer gezegd: je bent dol op dieren. Vertel! “Ja, ik ben écht de grootste dierenvriend van het kantoor. We hebben bij Divide een cultuur waarin honden welkom zijn – dat maakt het alleen maar gezelliger. Mijn eigen hond, Simon, is een grote zwarte labradoodle met krullen. Hij lijkt op mij, alleen ik ben blond.”
 
Simon heeft zelfs zijn eigen webshop, toch? 
“Klopt! Simonandfriends.nl is onze webshop voor dierenartikelen. Simon is het gezicht ervan. Hij heeft geen idee, maar ik vind het geweldig.”
 
Wat doe je graag naast je werk? “Met Simon wandelen, lekker de natuur in. Vroeger handbalde ik veel en was ik op weg om dit professioneel te gaan doen, maar door een blessure ben ik daarmee gestopt. De sportschool is niet mijn ding, maar door Simon blijf ik actief. En koken, dat doe ik ook heel graag – vooral Marokkaanse marmita met kip, dankzij mijn vriend.”

Tot slot - Even over Trudy zelf:
  • Leeftijd: 23
  • Woont: In Bleiswijk, op 10 minuten van het Divide-kantoor
  • Grote liefde: Simon, haar knuffelige zwarte labradoodle
  • Bijzonder feitje: De honden op kantoor lopen achter haar aan alsof ze de roedelleider is
  • Hobby’s: Wandelen met Simon, koken, bakken en gezelligheid opzoeken
  • Beloofd: Wie een afspraak met haar maakt, krijgt taart. “Tenzij jullie nu met z’n dertigen bellen – dan moet ik misschien een dag vrijnemen om te bakken, haha!”

Dus: ben jij retailer of e-commerce manager en wil je eens sparren over jouw webshop? Bel of mail Trudy. Ze is recht door zee, enthousiast en zorgt dat het gesprek méér wordt dan alleen een afspraak

De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down

Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u hiermee akkoord bent. cookiebeleid.