Hij werkte eerder bij MyParcel, waar hij dagelijks contact had met webshopeigenaren en logistieke partners. Geen onbekend terrein dus, voor iemand die nu retailers helpt om het maximale uit hun samenwerking met Divide te halen. Hoe ervaart Robbert de organisatie van binnenuit? Wat valt hem op? Waar ziet hij kansen? Tijd voor een kennismaking met Robbert, die zijn carrière begon in de horeca.
Robbert, welkom bij Divide! Hoe ben je hier terechtgekomen? Dank je wel! Eigenlijk via de recruiter. Ik was op zoek naar iets nieuws. Ik heb veel gesprekken gevoerd en toen ik met de recruiter sprak over Divide, dacht ik meteen: dit voelt goed. Daarna volgden gesprekken met Carmel, Daphne en Mike, en dat bevestigde het eigenlijk alleen maar. Ik kende Divide nog niet goed, maar wat me aansprak was de branche (fashion & e-commerce), de klanten waar Divide mee werken en de mogelijkheden om mezelf verder te ontwikkelen. En eerlijk is eerlijk: als ik ergens geen goed gevoel bij had, dan had ik hier niet gezeten.
Je hebt een commerciële achtergrond, maar ook horeca ervaring. Hoe helpt dat in je nieuwe rol? Heel erg. Je wilt gehoord worden, serieus genomen worden, en vooral samenwerken met iemand die écht snapt wat jouw business nodig heeft. Ik denk dat ik dat goed meebreng: oprechte interesse. Niet alleen luisteren omdat het moet, maar echt willen begrijpen wat een klant drijft. Dat merk je ook meteen in gesprekken; klanten voelen dat verschil.
Wat is volgens jou het belangrijkste verschil tussen sales en accountmanagement? Bij sales gaat het vaak om die eerste klik, de deal. Bij accountmanagement gaat het om de relatie. Ik heb de afgelopen jaren vooral new business gedaan, en nu wilde ik juist die volgende stap zetten: relaties opbouwen, verdiepen en behouden. Niet alleen ‘winnen’, maar ook ‘onderhouden’. Dat past veel beter bij mij.
Je bent nu ruim een maand binnen. Hoe is je eerste indruk? Heel positief! En dat komt niet alleen doordat mijn verwachtingen neutraal waren. De sfeer is informeel, iedereen helpt elkaar, het team is jong en kundig. Ik heb echt het idee dat iedereen hier iets van elkaar wil leren. En dat past perfect bij hoe ik graag werk; geen hiërarchie, maar samenwerken.
Wat is je tot nu toe het meest bijgebleven? De hoeveelheid kennis in huis. En de flexibiliteit. Er werken hier mensen die al acht, negen jaar bij Divide zitten, en dat zegt veel. Het is een plek waar je kunt groeien, en waar de kwaliteit van het werk echt centraal staat.
En ja, ook: de hoeveelheid bedrijven en systemen die met elkaar samenhangen. Dat is even schakelen, maar ook juist wat het interessant maakt.
Wat staat er op jouw to-do lijstje de komende tijd? Eerst goed begrijpen waar ik het over heb. De basis ligt er, maar ik wil echt weten hoe alles werkt. Van de Retail Suite tot Eazier. Als ik iets uitleg aan een klant, moet dat met vertrouwen en inhoud zijn.
Daarna wil ik zoveel mogelijk klanten leren kennen, hun uitdagingen begrijpen en kijken hoe wij daar vanuit Divide het verschil in kunnen maken.
Jij volgt Sherwin op. Een bekende naam bij klanten. Hoe is dat? Haha ja, dat hoor ik vaak: “Je hebt grote schoenen te vullen.” En dat klopt ook. Sherwin had veel kennis en was geliefd bij klanten. Maar ik zie het als een mooie uitdaging om op mijn eigen manier die rol in te vullen, met een frisse blik en nieuwe energie.
Even iets anders: wat vind je van het kantoor in Zoetermeer? Oeh… eerlijk? Een zesje. Het is prima hoor, alles werkt, het is gezellig, maar het is niet dat je denkt: wow, hier wil ik mijn hele weekend doorbrengen.
Het zou een 8 worden als er wat meer leven in de omgeving zat en misschien als we allemaal op Apple zouden werken. Ik was drie jaar gewend aan MacBooks, dus dat is even omschakelen. Ik mis soms m’n command-toets nog.
Even persoonlijker: wie is Robbert buiten Divide? Een sociaal mens. Ik ben graag met vrienden, houd van sporten, vooral padel en tennis tegenwoordig, voetbal wat minder. En ik ben groot fan van de club uit onze hoofdstad… ook al is dat de laatste tijd niet altijd makkelijk om toe te geven.
Verder hou ik van reizen. Afgelopen maand ben ik met mijn vriendin in Thailand geweest. Veel gegeten, gescooterd, genoten. Al ben ik eerlijk: ik hou niet van Thais eten, behalve Pad Thai.
En je vriendin heeft ook sinds kort een nieuwe baan? Klopt! Ze is jurist en werkt bij Achmea. We zijn tegelijk aan een nieuwe baan begonnen; dat kwam perfect uit met die vakantie naar Thailand. En ja, ik woon nog even bij mijn ouders in Sassenheim. Even pas op de plaats, en daarna zien we wel weer verder.
Als je klanten bezoekt, welke indruk wil je achterlaten? Dat ik oprecht geïnteresseerd ben. Dat ik meedenk. Dat ik niet alleen kom om iets te verkopen, maar om iets te verbeteren.
En ik wil vooral dat klanten merken dat ik begrijp wat ze meemaken. Want elke retailer heeft z’n eigen verhaal, z’n eigen dynamiek. Daar wil ik op inspelen.
En wat maakt jou als collega onderscheidend? Ik ben toegankelijk. Makkelijk in contact. Ik zeg wat ik denk, al probeer ik dat zakelijk natuurlijk wel genuanceerd te houden.
Verder ben ik iemand die liever doet dan praat. Niet eindeloos vergaderen, maar uitproberen. En ik vind het leuk om te leren van anderen. Daar krijg ik energie van.
Tot slot: wat moeten klanten van Divide écht over jou weten? Dat ik niet bang ben om fouten te maken, zolang ik er maar van leer. En dat ik liever tien keer “nee” hoor dan één keer niks.
Accountmanagement is voor mij geen trucje, het is een spel van luisteren, begrijpen en oprecht helpen. En dat past precies bij wat Divide doet.
ROBBERT VERBAAS IN 't KORT:
- Leeftijd: 26
- Woonplaats: Sassenheim
- Functie: Accountmanager bij Divide
- Achtergrond: Horeca → Sales → Divide
- Lievelingseten: Ik heb niets ‘lievelings’. Oké een stuk vlees zou ik iedere dag kunnen eten.
- Sport: Tennis, padel, voetbal
- Typisch Robbert: Sociaal, eerlijk, nieuwsgierig en (iets te) direct
“Kijk, ik ben blij dat ik weer aan de slag mag. Divide is een bedrijf met veel kennis, leuke mensen en kansen om te groeien. Ik heb zin om klanten te leren kennen en samen mooie dingen te bouwen.”
------------------------------------------------------------------
Wil je meer weten over de rol van accountmanagement bij Divide of ben je benieuwd wat Robbert voor jouw fashion business kan betekenen? Neem contact op via
Divide.nl/contact