Terug naar overzicht

Samenwerking platformen

Het hele bestelproces van de verkooporder tot de verzending geheel geautomatiseerd

Retailers lopen bij volume op tegen de financiële en logistieke afhandelingen van verkopen via vergelijkingssites, affiliates en marktplaatsen. Door bestellingen van onder andere Beslist winkelwagen, ToBeDressed en Bol.com Plaza naar de backoffice systemen te realiseren wordt er een efficiencyslag geslagen. Online marketing tool Channable zorgt er voor dat de online bestellingen van verschillende verkoopplatformen centraal benaderbaar zijn en Divide is de ‘solutionpartner’ om de weg naar de backoffice te realiseren. In de praktijk verwerken onder andere Front Runner en Epplejeck hun online orders van Bol.com Plaza succesvol binnen de ERP backoffice.

Online verkopen automatisch laten verwerken in de backoffice

Het geautomatiseerd verwerken van de orderstromen van deze marktplaatsen helpt om efficiënter te werken. De taakverdeling is hierbij als volgt: Channable pakt de verwerking op van de online bestellingen en Divide maakt de connectie naar de backoffice (ERP).

Deze unieke samenwerking zorgt ervoor dat het hele bestelproces van een verkooporder tot de verzending geheel geautomatiseerd verloopt. Een eventuele annulering of retournering van een (deel)order kan ook worden verwerkt ten behoeve van de financiële en logistieke ERP administratie.

Voordelen van samenwerking

  • Automatische synchronisatie van klanten en orders.
  • Behoud van bestaande ERP-processen door integratie.
  • Klantenservice heeft inzicht in orderstatus (ERP is leading, rond ‘eigen’ en externe verkopen via platformen zoals Bol.com, Beslist en ToBeDressed).
  • Brede ondersteuning van ERP systemen (o.a. Microsoft Navision).
  • Snelle doorlooptijd en uitbreiding naar alle (internationale) platformen.
  • Totaalaanbieder, Datafeed > API > ERP integratie.


Gerelateerd

De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down