Terug

Black Friday

Prepare for Black Friday 2023!

Het laatste kwartaal van 2023 is inmiddels aangebroken en daarmee start ook de drukste periode voor retailers. In deze periode valt ook één van de belangrijkste (online) dagen van het jaar, namelijk Black Friday. Dit jaar op 24 november. Een Black Friday die naar alle verwachting wederom flink van zich zal laten horen en aansluitend ook nog eens Cyber Monday. Consumenten zullen naar verwachting dit soort dagen aanpakken om met extreme kortingen nieuwe items te scoren. 

Ook dit jaar dus weer reden genoeg om als retailer te zorgen dat je volledig klaar bent voor deze dag!!

Vergeet ook Cyber Monday niet!

Het is meer regel dan uitzondering dat retailers niet alleen op Black Friday acties hebben. Grote retailers wereldwijd zorgen voor acties gedurende het weekend en trekken dit door naar Cyber Monday. Overweeg je acties te organiseren voor heel het weekend? Zorg dat Cyber Monday ook een succes wordt!

Wat kan ik doen om mijn webshop voor te bereiden?

Via de Enhancement overeenkomst met Divide hoef je je géén zorgen te maken of de webshop op een ondersteunde versie staat! Daarnaast zorgt Divide doorlopend voor acurate monitoring van de cruciale processen en het wekelijks uitvoeren van  het zorgplan!

8 tips om ervoor te zorgen dat je Black Friday & Cyber Monday ready bent

  1. Zet Cloudflare Cache Reserve aan

    Onderdelen van de webshop die goed te cachen zijn, zoals afbeeldingen en sommige vaste bestanden, worden dan in de cache van Cloudflare vastgehouden tot maximaal 30 dagen om te worden hergebruikt. Dit heeft tot gevolg dat andere bezoekers die ook deze bestanden opvragen deze direct via Cloudflare geleverd krijgen. De achterliggende server van Divide wordt daardoor ontlast. Lees meer hierover in onze blog!

  2. Verstuur je mailing verspreid over de dag

    Om extreme drukte op je landingspagina's te voorkomen, kun je ervoor kiezen om binnen je e-mailmarketingprogramma je campagne gespreid te versturen. Hierdoor voorkom je dat al je vaste klanten tegelijk je webshop proberen te benaderen. Wij adviseren te kiezen voor maximaal 25.000 e-mailadressen per half uur.

  3. Test je landingspagina

    Heb je een (speciale) landingspagina in gedachte? Test deze uitvoerig! Werken alle links? Heb je de producten naar wens gesorteerd? Kunnen alle filters gebruikt worden? Kan er makkelijk naar de pagina genavigeerd worden. Vergeet zeker niet je mobiele versie. Uit onderzoek is gebleken dat gemiddeld 50% van het e-mailverkeer via mobiel komt.

  4. Laat in de twee weken voor Black Friday geen updates of aanpassingen meer aan het platform uitvoeren

    Just to be sure! 

  5. Reserveer extra capaciteit op je klantenservice en magazijn

    Met grote drukte komen ook extra belletjes! Zorg dat je bereikbaar bent op het moment dat de klant daar om vraagt. Daarnaast moeten er meer pakketjes verwerkt worden. Indien je de afspraken naar je klant wilt nakomen, is extra logistieke capaciteit wellicht gewenst! 

  6. Contacteer je vervoerder voor extra volumes

    Verwacht een groter aantal te verzenden pakketten! De bestaande afspraken met je vervoerder zijn mogelijk voor dit weekend te smal, waardoor niet alles verzonden kan worden. Zonde voor de klant! 

  7. Lever je promobatches een aantal dagen eerder aan én test je kortingcode

    Is je ERP in staat om promobatches met een startdatum door te sturen, zorg dan dat je dit tijdig inricht! Je kunt vervolgens zelf de dagen voor Black Friday al controleren of alles als gewenst binnenkomt in Divide.NOW. Kijk of je kortingscode (meerdere malen) werkt en of het juiste percentage of bedrag ook daadwerkelijk afgeschreven wordt.

  8. Denk ook aan je online marketingkanalen

    Wil je daadwerkelijk alle producten op Black Friday pushen? En wil je je (standaard) advertentieteksten niet tijdelijk vervangen voor speciale Black Friday en Cyber Monday advertenties. Misschien wil je juist wel extra adverteren tijdens Black Friday? Sluit dit kort met je online marketing partner.

Customer Support Divide
Op de dag zelf is Customer Support van Divide vanaf 08.30 uur bereikbaar. 

Heb je vragen, opmerkingen of toevoegingen?

Laat het ons vooral weten! 

Wil jij weten of je goed voorbereid bent?

Vul onderstaand formulier in en ontvang een aanbod op maat van je accountmanager.

De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down

Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u hiermee akkoord bent. cookiebeleid.