Terug

Blog

Omnichannel vereist één klantbeeld: Single Customer View

Om écht omnichannel te kunnen werken is één centraal klantbeeld over alle verschillende kanalen noodzakelijk. Vanuit deze gedachte wordt Single Customer View de nieuwe standaard in de omnichannel architectuur met ERP, POS en de e-commerce omgeving. Single Customer View spreekt eigenlijk voor zich. Waar het op neerkomt is dat alle relevante gegevens van jouw klanten vanuit meerdere kanalen (touchpoints) worden verzameld in één bron. Door deze gegevens samen te voegen, ontstaat er één waarheid wat betreft klantgegevens. Met deze klantgegevens kun je via een Customer Data Platform aan de slag en bouw je aan data-driven customer journeys die relevanter zijn, conversie verhogen en klantloyaliteit vergroten.

Om deze nieuwe standaard te realiseren zal tritonX als Customer Data Platform (CDP) standaard gebruikt worden in de infrastructuur van onze gebruikers om klantdata te verzamelen en op te slaan. Het CDP verwerkt continu batch- en streaminggegevens vanaf alle databronnen om zo alle gegevens en klantenprofielen over de kanalen heen up-to-date te houden. Het Customer Data Platform is daarmee de plek waar de meest actuele klantdata beschikbaar is en het real-time te raadplegen is. Het gebruik van tritonX als standaard infrastructuur betekent dat zowel de ERP als de e-commerce omgeving gekoppeld worden aan het CDP van tritonX voor het raadplegen van klantdata. 


tritonX geldt tevens als koppelpunt voor alle andere relevante touchpoints waaronder de kassa in de fysieke winkel. Waarmee klantgegevens ook real-time op de kassa beschikbaar zijn en daarmee altijd up-to-date. De Single Customer View standaard zorgt dus voor de basis van een volledig 360-graden klantenbeeld. Tevens sluit de architectuur volledig aan op onze Omnichannel strategie. Door het beperken van het aantal plaatsen waar klantdata wordt beheerd zijn de AVG-richtlijnen ook eenvoudiger te volgen.

Het onderhuids inzetten van de techniek van tritonX levert direct veel voordelen op en kan naar de toekomst een opstap zijn naar volledige inzet van alle mogelijkheden. Praktijkervaringen bij onze klanten die tritonX reeds inzetten hebben de toegevoegde waarde hiervan al aangetoond.

Customer Data Platform; het organiseren en linken van data

Als Customer Data Platform verzamelt tritonX data uit verschillende bronnen zoals de e-commerce omgeving en de fysieke kassa's (POS). Daarnaast kent tritonX een grote verscheidenheid aan optionele functionaliteiten, welke bij een upgrade direct of stapsgewijs in te zetten zijn. Door tritonX bij aanvang direct in de architectuur te verweven middels bovengenoemde integratie, wordt relevante klantinformatie juist verzameld, welke naar de toekomst toe gebruikt kan worden voor diverse andere toepassingen zoals segmentatie, marketing automation en personalisatie (waaronder personal pricing).

Single Customer View wordt bij nieuwe implementaties als de standaard gezien. Meer weten over de Single Customer View? Neem dan contact met ons op.

Of toepassingen zien waar het Customer Data Platform succesvol in de praktijk wordt ingezet ( klik hier ) met toepassingen zoals Personal Pricing, Coupons en Voorkeuren?

De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down

Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u hiermee akkoord bent. cookiebeleid.