Terug

dsa

Digitale Sales Assistent

De Digitale Sales Assistent (afgekort DSA) is een mobielvriendelijke front-office die tal van verkoopondersteunende klant- en artikeldata veilig en snel beschikbaar stelt aan medewerkers op de winkelvloer en de klantenservice. Met de DSA vergroot je de omzet, klanttevredenheid, loyaliteitsdata, efficiëntie en bied je een consistente omnichannel (winkel)ervaring.

De volgende stap in instore digitalisering met aantoonbaar hogere conversie als resultaat.

De DSA is opgebouwd uit verschillende features welke naast elkaar kunnen werken en elkaar completeren. Stel de DSA samen, op basis van jouw wensen en omnichannel architectuur.

KLANTPROFIELEN | 
Loyaliteit verdient alle aandacht

Vinden er wijzigingen plaats in het klantprofiel, zoals een adreswijziging, dan kan de medewerker dat middels de DSA direct doorvoeren. Op elke gewenste plek in de winkel, want de DSA is portable op smartphone of tablet en synchroniseert met de ERP- en Big Data omgevingen. Bovenal is de DSA veilig. Met onder andere een afgeschermde klant-login voldoet de DSA namelijk aan de privacy (AVG) eisen.
  • Eenvoudig en snel klanten opzoeken.
  • Inloggen als klant met beveiligde inlog (AVG).
  • Klantenzoekfunctie op naam, postcode, e-mailadres of klantnummer.
  • Wijzigen en verrijken van klantgegevens.
  • Koppelen van een e-mailadres aan een bestaand klantnummer.
  • Inzien en beheren van “favorieten”.

ASSORTIMENT | 
Nee is geen optie!
Nederlandse consumenten blijken volgens onderzoek van ING inmiddels bereid zich meer te binden aan vaste (online) aanbieders met een breed assortiment. Met de DSA is inzicht in de voorraad een eenvoudige kwestie. Met deze tool kun je onder andere de barcode van het artikel scannen, waarna je direct inzicht krijgt in productdetails en de voorraad. De medewerker krijgt de beschikbaarheid op SKU-niveau in aantallen en krijgt te zien waar het product zich bevindt. 
  • Voorraadposities bekijken.
  • Vertonen van artikelen zonder afbeelding.
  • Vertonen van artikelen onder de minimale voorraadgrens.
  • Verwachte levertijd bekijken van nog te ontvangen goederen.
  • Leveranciers voorraad en afbeeldingen ontsluiten via Stockbase.
  • Weborder en bestellingen plaatsen onder het account van de klant, inclusief afrekenen aan de kassa (fysieke verkoop). 
  • Pay per e-mail (t.b.v. telefonische verkoop door klantenservice).


GEBRUIKERSGEMAK | 
Slimme assistent - 
Nu en in de toekomst

Door de opzet met rollen en rechten wordt de DSA ook bij retailers als intranet ingezet. Een persoonlijke inlog kan medewerkers toegang geven tot extra informatie zoals handboeken, instructievideo’s en andere praktische informatie. Een goed geïnformeerd team kan immers ook beter inspelen op klantvragen.
  • De DSA is óók in te zetten op een openbare zuil.
  • De DSA is uit te breiden met de intranet functionaliteiten.
  • 100% webbased en via elke browser toegankelijk.
  • Ondersteunde Divide.IQ app voor barcode scan en push notificaties.

Van weidewinkel tot filiaalbedrijven

Fashion retailers die in de praktijk succesvol gebruik maken van de Digitale Sales Assistent zijn onder andere The Stone, Epplejeck, Intersport Twinsport, Voorwinden en Norah! 


De Digitale Sales Assistent in de praktijk bij Norah

E-commerce manager van Norah over de DSA "De DSA is één van de mooiste voordelen van onze omnichannel architectuur. We kunnen vanuit één gebruiksvriendelijke online omgeving klant- en productdata raadplegen en instore verkopen genereren.”


Benieuwd wat de DSA voor jouw organisatie kan betekenen?

Vul onderstaande contactformulier in of neem direct contact op met Divide, bel 079-3169078 

Heb je een opmerking of een toevoeging? Laat het ons weten!
Heb je bijvoorbeeld gekozen voor een demo afspraak en stem je graag een afspraak telefonisch af? Laat dan je telefoonnummer achter in onderstaande tekstvlak.
Heb je gekozen voor meer informatie per post? Laat dan je NAW-gegevens achter in onderstaande tekstvlak 
De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down