Terug naar overzicht

The Stone

Het succes van een ondernemende omnichannel aanpak

The Stone is een multibrandstore met 40 fysieke winkelfilialen verspreid over West-en midden Nederland. Vanaf 2009 is The Stone online actief en heeft zich in de loop der jaren ontwikkeld van een multichannel retailer naar een retailorganisatie met een omnichannel architectuur. De snelheid waarmee nieuwe ontwikkelingen, data en technologieën zich aankondigen vraagt om concrete stappen. Het koopgedrag van de consument verandert en uiteindelijk zal elk retailbedrijf mee willen gaan en op kansen inspelen. Met een mobile first strategie, big data (loyalty)omgeving over alle kanalen heen en een volledige integratie van logistieke en financiële processen werkt The Stone samen met haar partners aan het uitbouwen van de omnichannel strategie.

  1. De weg naar een omnichannel organisatie


    Een naadloze communicatie tussen fysieke winkelkassa, back-office, loyaltyprogramma en het e-commerce platform is een belangrijke stap echt omnichannel te kunnen zijn. Flexibiliteit staat centraal binnen een omnichannel toekomst die veel verschillende kanalen kent. Door de samenwerking tussen The Stone en haar partners Divide (e-commerce platform), ACA (ERP), 2Factors (big-data) en online marketingbureau Multiply wordt het genereren, selecteren, interpreteren en distribueren van relevante en consistente consumenteninformatie mogelijk door geïntegreerde koppelingen en technologie.

    Bert van der Schelling, operationeel manager bij The Stone; ‘integratie tussen strategie, creatie, techniek en marketing is vereist. Het is niet haalbaar om direct alle kennis en competenties in huis te halen. Door één klant, één wachtwoord en één algehele synchronisatie van data, via elk aangesloten applicatie te creëren zijn we in staat nog relevanter te zijn in onze uitingen’.

  2. Refunden | Foutloos en snel 


    In samenwerking met de ERP leverancier ACA, Ingenico en Divide is de 'refund tool' ontwikkeld. Dit is een automatiseringsproces voor het doorvoeren van retourneringen. Retourbetalingen hoeven niet meer handmatig te worden verwerkt. Door de retour genomen artikelen te scannen wordt door de verbinding tussen de ERP back-office van ACA direct een refund verwerkt. Via het e-commerce platform van Divide ontvangt de klant een geautomatiseerde en persoonlijke retourbevestiging per e-mail. Bert van der Schelling, operationeel manager bij The Stone, is erg enthousiast over de geautomatiseerde refund mogelijkheden via Ingenico. “De tijd om refunds te verwerken is met 60% afgenomen, het terugbetaaltermijn is teruggebracht wat wordt gewaardeerd door onze klanten en ook het aantal fouten is geminimaliseerd’.


De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down