Terug naar overzicht

The Stone

Het succes van een ondernemende omnichannel aanpak

The Stone is een multibrandstore met meer dan 50 fysieke winkelfilialen verspreid over West-en midden Nederland. Vanaf 2009 is The Stone online actief en heeft zich in de loop der jaren ontwikkeld van een multichannel retailer naar een retailorganisatie met een omnichannel architectuur. De snelheid waarmee nieuwe ontwikkelingen, data en technologieën zich aankondigen vraagt om concrete stappen. Het koopgedrag van de consument verandert en uiteindelijk zal elk retailbedrijf mee willen gaan en op kansen inspelen. Met een mobile first strategie, big data (loyalty)omgeving over alle kanalen heen en een volledige integratie van logistieke en financiële processen werkt The Stone samen met haar partners aan het uitbouwen van de omnichannel strategie. 

Refunden | Foutloos en snel 

In samenwerking met de ERP leverancier ACA, Ingenico en Divide is de 'refund tool' ontwikkeld. Dit is een automatiseringsproces voor het doorvoeren van retourneringen. Retourbetalingen hoeven niet meer handmatig te worden verwerkt. Door de retour genomen artikelen te scannen wordt door de verbinding tussen de ERP back-office van ACA direct een refund verwerkt. Via het e-commerce platform van Divide ontvangt de klant een geautomatiseerde en persoonlijke retourbevestiging per e-mail. Bert van der Schelling, operationeel manager bij The Stone, is erg enthousiast over de geautomatiseerde refund mogelijkheden via Ingenico. “De tijd om refunds te verwerken is met 60% afgenomen, het terugbetaaltermijn is teruggebracht wat wordt gewaardeerd door onze klanten en ook het aantal fouten is geminimaliseerd’. 

Ingenico Case Study
Lees meer over de aanpak van The Stone, van fysieke kledingwinkel tot omnichannelretailer van formaat!

DOWNLOAD de Case Study van Ingenico

Beste winkelketen én Webshop in de categorie Damesmode 2018 en 2019

De ABN AMRO Retailer of the Year prijzen zijn echte publieksprijzen. Wanneer retailers een minimum van 380 klantbeoordelingen hebben, kunnen ze opgegeven worden voor de verkiezingen. Vervolgens bepaald de consument op basis van tien aspecten welke retailer de beste van het land is. In 2019 deden er 450 winkelketens mee en maar liefst 215.000 mensen hebben op deze ketens gestemd. The Stone won beide damesmode categorieën, offline én online!

E-mailmarketingsoftware Copernica

Vanuit de omnichannel architectuur van The Stone wordt Copernica gekoppeld aan de big data omgeving om zowel online en offline klanten te benaderen met gepersonaliseerde e-mails op basis van koop- en klikgedrag. Doel van de samenwerking met Copernica is de conversie en loyaliteit van The Stone klanten te verhogen. Om dit te bereiken werken we met Divide strategisch samen met tritonX, Copernica en Shopping Minds binnen de omnichannel architectuur van The Stone.

Divide prefered partner Copernica


Gerelateerd



And the winners are….



Bekijken
De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down

Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u hiermee akkoord bent. cookiebeleid.