Terug naar overzicht

Intersport Twinsport

SPORT TO THE PEOPLE!

Hoe leuker iets is, des te vaker je het doet. Intersport Twinsport heeft 16 eigen sportzaken welke een totaal assortiment met topmerken aanbieden. Met Intersport Superstores in onder andere Hengelo (ruim 4.000m2), Den Haag, Leiden en Utrecht bediend Twinsport een groot deel van de Intersport formule in Nederland.

Intersport Twinsport webshop

Een webshopzuil biedt de mogelijkheid om consumenten in een plaatselijk winkelfiliaal te bedienen met een uitgebreider en dieper (online webshop) assortiment. De eerste cross channel oplossing van Divide werd in 2008 gepresenteerd. Een decennia later staat nog steeds vast dat winkelpersoneel een leidende rol heeft in het potentiële succes, de technologie is slechts ondersteunend.


  1. Samenwerking met leveranciers

    Verdieping en verbreding van assortiment resulteert in significante conversieverhoging. Importeurs en merkleveranciers hebben voorraad liggen en retailers kunnen hier door middel van Stockbase gebruik van maken. De kansen voor conversie optimalisatie kunnen online én in de fysieke winkel(s) door middel van webshopzuilen worden benut. Intersport Twinsport deelt met o.a. Brunotti, Protest, Lowa, Deuter en Arena de vrije voorraad. Deze samenwerking met leveranciers houdt in dat de vrije voorraad van merken beschikbaar wordt gesteld aan Twinsport. Dit is voor beide partijen een win-winsituatie want de retailers hebben minder nee-verkopen en de leveranciers houden minder voorraad over en kunnen de zichtbaarheid van hun merk vergroten.
  2. Bezorgen en betalen zo eenvoudig mogelijk maken

    Intersport Twinsport biedt een ruime keus aan bezorgmogelijkheden. Online bestellen en de bestelling afhalen in een van de 16 Intersport Twinsport winkels, thuisbezorgen of een keuze uit een van de 2600 afhaallocaties van PostNL (PakejGemak). Services op gebied van bezorg- en betaalmogelijkheden spelen een belangrijke rol in het checkout proces. Na implementatie van achteraf betalen via Klarna zijn de resultaten vooral op de mobiele afmetingen significant verbeterd.

    Met Google Analytics Enhanced Ecommerce is de (mobiele) salesfunnel door Intersport Twinspoprt nog beter te analyseren, meerwaarde na een wijziging nog beter te analyseren en met AB-testing en Hotjar analyses verder te finetunen.


De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down