Terug naar overzicht

Intersport Twinsport

SPORT TO THE PEOPLE!

Hoe leuker iets is, des te vaker je het doet. Intersport Twinsport heeft 16 eigen sportzaken welke een totaal assortiment met topmerken aanbieden. Met Intersport Superstores in onder andere Hengelo (ruim 4.000m2), Den Haag, Leiden en Utrecht bediend Twinsport een groot deel van de Intersport formule in Nederland.

Intersport Twinsport webshop

Een webshopzuil biedt de mogelijkheid om consumenten in een plaatselijk winkelfiliaal te bedienen met een uitgebreider en dieper (online webshop) assortiment. De eerste cross channel oplossing van Divide werd in 2008 gepresenteerd. Een decennia later staat nog steeds vast dat winkelpersoneel een leidende rol heeft in het potentiële succes, de technologie is slechts ondersteunend. De Digitale Sales Assistent (afgekort DSA) is een mobielvriendelijke front-office die tal van verkoopondersteunende klant- en artikeldata veilig en snel beschikbaar stelt aan Twinsport medewerkers op de winkelvloer en de klantenservice. 

ASSORTIMENT | Nee is geen optie voor Twinsport
Nederlandse consumenten blijken volgens onderzoek van ING inmiddels bereidt zich meer te binden aan vaste (online) aanbieders met een breed assortiment. Met de DSA is inzicht op de voorraad een eenvoudige kwestie. Met deze tool kun je onder andere de barcode van het artikel scannen, waarna je direct inzicht krijgt in productdetails en de voorraad. De medewerker krijgt de beschikbaarheid op SKU-niveau in aantallen en krijgt te zien waar het product zich bevindt.
  • Voorraadposities bekijken.
  • Vertonen van artikelen zonder afbeelding.
  • Vertonen van artikelen onder de minimale voorraadgrens.
  • Verwachte levertijd bekijken van nog te ontvangen goederen.
  • Leveranciers voorraad en afbeeldingen ontsluiten via Stockbase.
  • Weborder en bestellingen plaatsen onder het account van de klant, inclusief afrekenen aan de kassa (fysieke verkoop).
  • Pay per e-mail (t.b.v. telefonische verkoop door klantenservice).


  1. Samenwerking met leveranciers

    Verdieping en verbreding van assortiment resulteert in significante conversieverhoging. Importeurs en merkleveranciers hebben voorraad liggen en retailers kunnen hier door middel van Stockbase gebruik van maken. De kansen voor conversie optimalisatie kunnen online én in de fysieke winkel(s) door middel van webshopzuilen worden benut. Intersport Twinsport deelt met o.a. Brunotti, Protest, Lowa, Deuter en Arena de vrije voorraad. Deze samenwerking met leveranciers houdt in dat de vrije voorraad van merken beschikbaar wordt gesteld aan Twinsport. Dit is voor beide partijen een win-winsituatie want de retailers hebben minder nee-verkopen en de leveranciers houden minder voorraad over en kunnen de zichtbaarheid van hun merk vergroten.
  2. Bezorgen en betalen zo eenvoudig mogelijk maken

    Intersport Twinsport biedt een ruime keus aan bezorgmogelijkheden. Online bestellen en de bestelling afhalen in een van de 16 Intersport Twinsport winkels, thuisbezorgen of een keuze uit een van de 2600 afhaallocaties van PostNL (PakejGemak). Services op gebied van bezorg- en betaalmogelijkheden spelen een belangrijke rol in het checkout proces. Na implementatie van achteraf betalen via Klarna zijn de resultaten vooral op de mobiele afmetingen significant verbeterd.

    Met Google Analytics Enhanced Ecommerce is de (mobiele) salesfunnel door Intersport Twinspoprt nog beter te analyseren, meerwaarde na een wijziging nog beter te analyseren en met AB-testing en Hotjar analyses verder te finetunen.


De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down