Terug naar overzicht

Lost sales

Online conversie optimaliseren, nee-verkopen minimaliseren en assortiment verrijken

Het samenwerkingsplatform Stockbase verbindt retailers en leveranciers (merken) als ketenpartners met elkaar. Enerzijds door informatie over voorraadbeschikbaarheid centraal vast te leggen en anderzijds door gegevensuitwisseling te faciliteren via één transparante gebruikersinterface.

Verdieping en verbreding van assortiment resulteert in significante conversieverhoging. Importeurs en merkleveranciers hebben voorraad liggen en retailers kunnen hier door middel van Stockbase gebruik van maken. De kansen voor conversie optimalisatie kunnen online én in de fysieke winkel(s) door middel van webshop zuilen worden benut.

Verrijking online assortiment door Stockbase

Het grote voordeel van Stockbase is dat retailers hierdoor hun online assortiment kunnen verdiepen- en verbreden, waardoor ze nee-verkopen beperken en zodoende hun online conversie verhogen.

Samenwerking versus verticalisering

Een betere voorraadbeschikbaarheid en -betrouwbaarheid leidt tot meer verkoopkansen en minder nee-verkopen. Zeker voor multibrand stores is een goede samenwerking met leveranciers van belang om op te kunnen boksen tegen de verticale kracht van de grote (monobrand) ketens.

Stockbase helpt retailers door:

  • hun online assortiment te verrijken;
  • lost sales te verminderen; 
  • hun online conversie te verhogen; 
  • een omnichannel strategie te voeren.

Stockbase helpt leveranciers door:

  • hun collectie-aanbod breder weg te zetten; 
  • hun omloopsnelheid te verhogen; 
  • samen te werken in plaats van te concurreren; 
  • zichtbaarheid van het merk te vergroten (branding).

Met behulp van Stockbase kunnen retailers hun online conversie optimaliseren, nee-verkopen minimaliseren en assortiment verrijken. Leveranciers vergroten met Stockbase hun afzetmogelijkheden en omzetkansen.

Voor meer informatie www.stockbase-connect.com

Stockbase in de media

Bekijk onderstaand het interview over Stockbase dat Commercieel Directeur Stephan Bliek ()juli 2017) gaf na de presentatie op het eFashion Congres van Emerce.




De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down